strategia komunikacji

#prasówka iComms 16.01.2019

Kierownik: między zarządem a załogą

Rzeczpospolita

Autor: Anita Błaszczak, dziennikarka ekonomiczna, redaktor sekcji „Kariera i Biznes” w „Rzeczpospolitej”

Praca menedżera wiąże się z coraz większym zakresem obowiązków i stresem. Z jednej strony odpowiada on przed zarządem za realizację powierzonych mu zadań, z drugiej – czuwa nad pracą odpowiedzialnego za wyniki zespołu. Z artykułu dowiecie się, jakie najtrudniejsze wyzwania stoją przed kierownikami, jak wygląda ich obecna sytuacja na rynku pracy, jak postrzegają swoich pracodawców, a także – dlaczego ich rola w zespole jest tak istotna dla rozwoju marki.

Chcesz być skutecznym liderem? Pamiętaj o tych 3 rzeczach

Harvard Business Review Polska

Autor: Paulina Grzęda – ICAN Institute, wydawca Harvard Business Review Polska

Dobry lider jest podstawą komunikacji wewnętrznej. Jak zdobyć zaufanie swojego zespołu i zwiększyć jego efektywność – to pytania, na które musi odpowiedzieć. Autorka wskazuje na trzy główne wskazówki, którymi powinien kierować się sprawny przywódca:

  1. Poznaj samego siebie – by mieć pewność, że twoja opinia pokrywa się ze zdaniem twoich kolegów i pracowników. Najlepiej sprawdzić ją na podstawie specjalnej ankiety.
  2. Określ, co wyróżnia cię na tle innych – gdy już wiesz, które twoje cechy są najbardziej cenione, zrób wszystko, by cały czas je rozwijać, zawsze dzieląc się swoją wiedzą.
  3. Skup się na czynach – pamiętaj, aby zachować spójność między tym, co mówisz, a tym, co robisz. To jedyna metoda na zbudowanie trwałego zaufania.

For Best Productivity: Manage Your Attention, Not Your Time (Najlepszą wydajność gwarantuje zarządzanie uwagą, nie zaś – czasem)

Forbes

Autorzy:
Roger Dean Duncana leadership consultant and executive coach and author of Change-Friendly Leadership: How to Transform Good Intentions Into Great Performance.
Maura Nevel Thomas – an award-winning speaker, trainer, and author on productivity, attention management, and work-life balance.

W dzisiejszym świecie ciągle jesteśmy wystawieni na rozproszenie uwagi. Cierpimy na nieustanny brak czasu, który nie tylko uniemożliwia nam wykonywanie codziennych zadań, lecz także obniża naszą koncentrację, zwiększając jedynie poziom stresu. Lekarstwem może być zmiana sposobu myślenia, która pozwoli nam oczyścić umysł i wyzwolić z niego najlepsze cechy. W tym dwuczęściowym wywiadzie znajdziemy wskazówki co do tego, jak:

  1. Nauczyć się skutecznego planowania codziennych obowiązków (odświeżając sposób korzystania np. z własnych notatek)
  2. Zmienić postrzeganie „czasu” na swoją korzyść
  3. Bronić się przed rozproszeniem uwagi
  4. Zwiększyć wydajność w pracy
  5. Wykorzystywać efektywnie – i kreatywnie – każdą formę rekreacji.

5 vital tips to augment employee engagement (5 niezbędnych wskazówek, które zwiększą zaangażowanie pracownika)

Ragan.com

Autor: Robyn Reilly

Według badań, tylko 13% pracowników na całym świecie jest zaangażowanych w swoją pracę. W artykule znajdziemy pięć kluczowych zaleceń, które zmienią nastawienie pracowników i podniosą ich zaangażowanie w życie firmy.

  1. Skutecznie zbieraj opinie w zespole – należy pokazać pracownikom, że ich zdanie ma znaczenie i prowadzi do realizacji zaproponowanych przez nich działań.
  2. Spraw, by pracownicy na każdym szczeblu mogli się zaangażować – ważne, aby czuli, że w swoim środowisku mają możliwość dokonywania zmian.
  3. Wybierz właściwych menedżerów – pamiętaj, że dobry menedżer to klucz do sukcesu zespołu.
  4. Zapewnij menedżerom szkolenie – spraw, by czuli odpowiedzialność za wyniki swoich pracowników.
  5. Jasno precyzuj cele – dokładnie opisz, czego oczekujesz i upewnij się, że zadania są dyskutowane z pracownikami.